9 September 2014

Mimpi Aneh -.-

Mimpi.
Hmmm.

Mungkin bagi orang lain tak aneh.
Tapi bagi aku ANEH.
PELIK.

Pernah tak mimpi bekas kekasih?
Hmmm.
Sebenarnya dah banyak kali mimpi bekas kekasaih ("Mr. H")
Tapi sebelum bertunang dengan Mr A lah.

Kenapa kite kata pelik?
Sebabnya kita dah putus lame dah.
2010.
Selalu sangat mimpi dia.
Sampai tahap timbul rasa bersalah dengan Mr. A.

Mimpi mandikan anak buah Mr. H.
Mimpi Mr. H datang rumah.
Banyak sampai tak ingat dah.

Hmmm...
Pernah cerita kat Mr. A.
Minta maaf semua kat Mr. A.
Jujur mengakui pasal mimpi Mr. H.
Jawapan dia buat kita sebak.

"Takpelah, benda tuh bukan boleh paksa. Kenangan memang susah nak lupa. Yang penting sekarang nih. Awak dah ada saya & saya dah ada awak. Tuh yang paling penting."

Terima kasih awak.
Sangat menghargai pemahaman awak.
Keterbukaan awak.
Saya cuba sehabis baik untuk kukuhkan awak dalam hati saya.

Dah 6 bulan bertunang tiba-tiba mimpi Mr. H lagi.
Dalam mimpi tuh Mr. H datang rumah 1 family.
Pastu family dia dah balik tinggal Mr. H je.
Kita larikan diri je & buat macam dia tak wujud.
Banyak kali dia cari peluang nak borak dengan kita, nak amik gambar dengan kita.
Apa yang kita ingat kita memang tak nak bagi peluang langsung.
Yang sudah tuh sudahlah.
Tiba-tiba dia rentap tangan kita.

Dia cakap n pandang dengan muka berharap sangat.
"Saya rindu awak tahu tak???!"

Kita tersentak & langsung terjaga.
Astaghfirullah al'azim.

Moga itu hanyalah mainan Syaitan & Iblis.
Moga tiada petanda apa-apa hendaknya.
Moga Allah pelihara hubungan kami.
Moga kami kuat mempertahankan hubungan kami.

Maafkan saya, awak.
Saya mimpi dia lagi.
-.-!


No comments:

Post a Comment